یادمان شهدای نجف آباد محل گردشگری معنوی

یادمان شهدای نجف آباد (محل گردشگری معنوی نجف آباد)

یادمان شهدای نجف آباد محل گردشگری معنوی

 

یادمان شهدای نجف آباد محل گردشگری معنوی شهرستان نجف آباد تاکنون بیش از ۲۵۰۰ شهید در طول دوران مبارزات انقلاب، سال های دفاع مقدس و عرصه امنیت، تقدیم اسلام و نظام کرده است که این تعداد با آمار شهدای سه استان کشور برابری می کند.

در میان این شهداء نام بیش از ۸۰ سردار شهید دیده می شود و از شهدایی مانند سردار احمد کاظمی، دکتر سید حسن آیت و حجت الاسلام محمد منتظری می توان به عنوان شاخص ترین آن ها یاد کرد.

طی سال ۹۶ نیز با شهادت پاسدار شهید مدافع حرم محسن حججی و تشییع باشکوه او در چندین نقطه کشور، این شهر بار دیگر در کانون توجه قرار گرفت. پیکر این شهید در محل یادمان شهدا که چند سال پیش در گلزار شهدا ساخته شده بود، تدفین شده است.

نجف آباد با ۱۳ خانواده ۳شهیدی، یک خانواده ۴ شهیدی، ۱۱۰ طلبه شهید، ۲۳۰ پاسدار شهید، ۷۱۲ دانش آموز و ۷۴ دانشجوی شهید توانسته خود را به یکی از شاخص ترین شهرهای کشور در شاخص های مختلف تبدیل کند.

با توجه به شهادت نزدیک به ۲۰۰ رزمنده نجف آبادی طی عملیات خیبر در پنجم اسفندماه سال ۶۲، این روز به عنوان «روز حماسه و ایثار نجف آباد» شناخته شده و همه ساله با اجرای ویژه برنامه های گرامی داشته می شود. به همین مناسبت مردم نجف آباد در سال ۹۵، دیدار تاریخی و مهمی با مقام معظم رهبری داشتند.

نجف آباد، بلوار آیت الله طالقانی، گلزار شهداء نجف آباد

 

منبع: ویژه نامه خارون، فرهنگی اجتماعی و ورزشی نجف آباد

برای مشاهده سایر مطالب مربوط به شهرستان نجف آباد به لینک زیر مراجعه کنید:

معرفی شهرستان نجف آباد

 

 

درباره‌ی مدیر سایت نجف آبادما

همچنین ببینید

امیر آباد نجف آباد (شهرک های اقماری شهرستان نجف آباد)

امیر آباد نجف آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *