دکتر علی صادقی نجف آبادی

محمد على بدیهی نجف آبادی (دکتر بدیهی) (اطباء قدیمی نجف آباد)

محمد على بدیهی نجف آبادی (دکتر بدیهی)

محمد على بدیهی نجف آبادی تکنسین رادیولوژی، اورژانس، سوانح و سوختگی و پانسمان و تزریقات، چهره ای شناخته شده برای هر نجف آبادی با سن و سالی قریب هفتاد سال، شاداب و سرحال که غالبا در گشت و گذار مقداری تنقلات هم در جیب خود دارد و به فراخور حال، آرام و بی سرو صدا، گه گاه مقداری از آنها را به دهان می ریزد.

آنطوری که خود گفت: ابتداء به دانش سرای تربیت معلم رفته و سپس در روستای برف انبار، فریدونشهر به حرفه معلمی مشغول شده است. پس از چند سالی به نجف آباد برگشته و بنا بر رفاقتی که با یکی از پزشکان قدیمی داشته است و هم به جهت علاقه حرفه درخواست استخدام به بهداری را می دهد که پس از گذراندن دوره ای بعنوان تک رادیولوژری در بیمارستان شهر مشغول کار می شود.

در اوقات بعد از کار اداری به همراه پزشکان به فراگیری سایر مهارت ها می پردازد، همچنین دوره رسمی اورژانس را طی می کند. پس از چند سال به انجام تزریقات و پانسمان، درمان سوختگی، زخم بندی و بخیه زدن و حتی به کشیدن دندان نیز می پردازد. در آن زمان که در حرفه های فوق کمتر کسی در شهر وجود داشته است او با استعداد و علاقه وافری که به کار خود داشته و البته چهره باز و روی گشاده در وقت و بی وقت، رغبت مردم را به خود جلب می کنند. لذا بیماران و زخمیان و سایر دردمندان بدون تامل به او مراجعه می کنند و گاهی از او درخواست نسخه نویسی و معالجه بیماری خود را نیز می کنند. از خصوصیات ایشان که باعث روح همگان می شود: اخلاق، مهارت، سادگی، فروتنی و بی توقعی است.

عامه مردم به این خدمتگزار بی آلایش و ماهر، عنایت ویژه ای دارند. بطوری که اینک نه با وجود پزشکان متخصص هنوز هم در موقع بروز حوادث و سوختگی به او روی می آورند. درب محل کار او صبح تا شب به روی عموم باز است و خود آماده پذیرائی از بیماران. شب هنگام نیز منزل او محل مراجعین گرفتار و درمانده است. حضور او در این شهر، از دیر باز تاکنون نعمتی بوده و هست. این خدمتگزار مخلص حدود ۵۰ سال است که خود و توانایی هایش را وقف مردم غریب و آشنا کرده، بطوری که به دکتر بدیهی شهرت پیدا کرده است و الحق هم که از یک دکتر چیزی جز مدرک کم ندارد. از خصوصیات دیگر او علاقه به شعر و ادب و عرفان است و صدای نسبتا خوبی هم دارد.

 

 

منبع: کتاب مقدمه ای بر تاریخ و فرهنگ مردم نجف آباد، مولف: فضل الله خلیلی

 

برای مشاهده سایر مطالب مربوط به شهرستان نجف آباد به لینک زیر مراجعه کنید:

معرفی شهرستان نجف آباد

درباره‌ی مدیر سایت نجف آبادما

همچنین ببینید

امیر آباد نجف آباد (شهرک های اقماری شهرستان نجف آباد)

امیر آباد نجف آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *