باغها و درختان نجف آباد

باغها و درختان نجف آباد (جاذبه های گردشگری نجف آباد)

باغها و درختان نجف آباد

کشاورزی و باغداری از قدیم یکی از مهمترین روش های مهم تولید و کسب در آمد در شهرستان نجف آباد بوده است. صفا و سرسبزی به نحوی بود که برخی از مردم اصفهان برای دمی آسایش و غنودن به این باغات سر می زدند. هنوز هم روزهای سیزده بدر، باغات پذیرای بسیاری از افراد داخل شهر و بیرون می باشد. هم اینک بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی نجف آباد زیر کشت انواع محصولات کشاورزی است. از این میزان ۳ هزار هکتار به محصولات باغها و درختان نجف آباد تعلق دارد که عبارتند از بادام، انگور، انار، گیلاس، زرد آلو، آلوجات و… از میان این محصولات، بیشترین مقدار به بادام تعلق دارد که در حدود هزار و چهار صد هکتار را در بر می گیرد. این محصول عمدتا صادراتی است و بیشتر به هندوستان صادر می شود.

انواع بادام عبارتند از سفید، علی اکبر، ربيع و مامائی در اکثر باغات، ایوان و سرپناهی وجود داشته و دارد، که از آن برای دمی آسودن و استراحت کردن استفاده می شود.

تعدادی درخت چنار در خیابان امام مربوط به دوران صفویه موجود می باشد که دو عدد آن روبروی مسجد ارشاد است و توسط سازمان میراث فرهنگی در جریان ثبت آثار تاریخی است. درخت بید در باغ نو که در کنار آب انباری قرار دارد و حدود ۳۰۰ سال سن دارد. همچنین تعدادی درخت توت کهنسال نیز در شهر وجود دارد.

 

 

منبع: کتاب جاذبه های گردشگری شهر نجف آباد، مولف: مرتضی یوسفی

 

برای مشاهده سایر مطالب مربوط به شهرستان نجف آباد به لینک زیر مراجعه کنید:

معرفی شهرستان نجف آباد

درباره‌ی مدیر سایت نجف آبادما

همچنین ببینید

امیر آباد نجف آباد (شهرک های اقماری شهرستان نجف آباد)

امیر آباد نجف آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *