پهلوان بهرام ایزدی نجف آبادی

پهلوان بهرام ایزدی نجف آبادی (پایه گذار ورزش زورخانه ای و پهلوانی نجف آباد)

پهلوان بهرام ایزدی نجف آبادی (پایه گذار ورزش زورخانه ای و پهلوانی نجف آباد)

 

پهلوان بهرام ایزدی نجف آبادی در پنج اسفندماه سال ۱۳۱۶ در نجف آباد متولد و پس از انجام تحصیلات و دریافت مدرک فوق دیپلم ادبیات در آموزش و پرورش استخدام و مشغول به کار شد.

پهلوان بهرام ایزدی نجف آبادی پس از مدت ۳۵ سال خدمت صادقانه در آموزش و پرورش که شامل ۲۴سال مدیریت واحدهای آموزشی و ۱۱ س ال تدریس در مناطق محروم بود، در سال ۱۳۷۲ بازنشسته گردیدند. بهرام ایزدی همچنین در ساخت و تجهیز مدارس شهرستان نجف آباد،همچون مدرسه منوچهری، شهید جلالی و مدرسه نبوت همکاری های بسیار مهمی داشته است.

وی از دوران نوجوانی به واسطه علاقه مندی به ورزش در اغلب رشته های ورزشی مانند والیبال، بسکتبال، وزنه برداری، پرورش اندام، کشتی و باستانی فعالیت مستمر داشت و دارای احکام ومدال های قهرمانی است.

پهلوان ایزدی از سال ۱۳۳۴، ورزش پرورش اندام و وزنه برداری را در باشگاه ورزشی شادروان محمد جلائی که اولین باشگاه اصفهان بود در معیت جناب آقای دلوی، ریاست اسبق هیات وزنه برداری و پرورش اندام استان اصفهان شروع نمود و با توجه به علاقه وافری که به ورزش باستانی داشت، این ورزش را نیز در کنار ورزش های دیگر در همان سال در اصفهان آغاز نمود و توانست در این رشته ورزشی، به بالاترین رتبه و مقام زورخانه که حق زنگ زورخانه در سراسر کشور است دست یابد بهرام ایزدی دارای بیش از ۱۰۰ برگ تقدیرنامه و لوح سپاس فرهنگی ورزشی بوده و در جشنواره فرهنگی ورزشی که در سال ۱۳۸۰ از طرف استانداری اصفهان برگزار گردید به عنوان پیشکسوت نمونه در کل استان انتخاب شد و از طرف استاندار وقت مهندس موسوی لوح سپاس دریافت نمود.

از کارهای ماندگار بهرام ایزدی می توان به این موضوع اشاره کرد که در سال ۱۳۴۲ یک باب زورخانه و باشگاه ورزشی در خیابان امام نجف آباد تاسیس و در راه اندازی رشته های ورزش باستانی، کشتی ، وزنه برداری، پرورش اندام کاراته و تشکیل تیم های والیبال و بسکتبال اقدام نمود.

وی سپس با تغییر امکان در خیابان ۱۷ ش هریور، یک باب زورخانه و سالن پرورش اندام احداث و اینک مدت ۵۴ سال است که مشغول فعالیت و تربیت جوانان می باشد و تمامی پیش کسوتان، مربیان، مرشدان و مدیران زورخانه های شهرستان نجف آباد و اغلب شهرهای استان اصفهان، از شاگردان و مریدان ایشان می باشند. این پهلوان در شهرستان نجف آباد و استان اصفهان و حتی بیشتر شهرهای ایران شهیر و مورد احترام عموم مردم است.

 

 

منبع: ویژه نامه خارون، فرهنگی اجتماعی و ورزشی نجف آباد

برای مشاهده سایر مطالب مربوط به شهرستان نجف آباد به لینک زیر مراجعه کنید:

معرفی شهرستان نجف آباد

درباره‌ی مدیر سایت نجف آبادما

همچنین ببینید

فیروز آباد نجف آباد (شهرک های اقماری شهرستان نجف آباد)

فیروز آباد نجف آباد   فیروزآباد نجف آباد در غرب نجف آباد در مجاورت جنوبی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *